poniedziałek, 17 lutego 2014

Liebster Blog Award #2

Liebster Blog Award
Zgodnie z obietnicą wracam po małej przerwie. Studniówka udana, sprawy pozałatwiane, także można śmiało wrócić do książek. :) Na dobry początek jedna z dwóch zaległych nominacji do Liebster Blog Award, ta akurat od Aga CM, za co serdecznie dziękuję. :) Poniżej odpowiedzi:

1. Jaki gatunek książek najczęściej czytasz?

Kiedyś takim gatunkiem była ogólnie pojęta fantastyka, głównie urban oraz high. Obecnie ciężko stwierdzić - łapię wszystko jak leci. :) Znajduje się dużo thrillerów (zwłaszcza medycznych), dramatów oraz wciąż nieśmiertelna fantastyka. :)

2. Z którą postacią książkową się utożsamiasz?

Hmm... Być może trochę z Maurą Isles ze względu na jej czysto naukowe podejście do każdego aspektu życia, odrobinę może z Jarlaxlem przez jego pragmatyczne podejście. Cieżko jednoznacznie wybrać taką postać. :)


3. Jaką książkę poleciłabyś/poleciłbyś do przeczytania znajomym?

Zdecydowanie całą serię przygód Jane i Maury pióra Tess Gerittsen! Do tego również sagę Drizzta Do'Urdena! Pojedynczych książek raczej bym nie polecał, ponieważ sam wolę serię. :)

4. Czy lubisz słuchać audiobooków?

Nigdy nie miałem okazji także ciężko powiedzieć. Jakoś wolę jednak czytać, słuchanie u mnie nie jest najmocniejszą stroną. Nie potrafię jedynie czegoś słuchać, a kiedy leci mi w głośnikach muzyka to i tak robię coś innego i nie skupiam się całkowicie na tym, co wlatuje mi do uszu. W ten sposób słuchanie audiobooków może być u mnie problematyczne. :)

5. Czy często bywasz w bibliotece?

Od dłuższego czasu nie zajrzałem tam ani razu. Mam co czytać - zarówno w domu na półkach, jak i półkach znajomych. :) Mam manię posiadania książek dla samego posiadania także każde siły przeznaczam na ich zdobywanie - czy to poprzez zakup nowych, używanych, czy konmbinowanie w jakich tu konkursach wziąć udział, by coś wygrać. :)

6. Czy oceniasz książkę po okładce?

Lubię ładne okładki, czasem się zdarzy zakupić daną pozycję ze względu na szatę graficzną. Mimo wszystko nie stawiam ani kreski ani plusa przy danej książce ze względu na okładkę. Ona sama znaczy jedynie to, że grafik był genialny, bądź słaby i nie mówi nic o samej treści wewnątrz. :)

7. Którą z przeczytanych książek wspominasz najgorzej?

Chyba będą to "Wzgórza Szkocji" autorstwa Hannah Howell. Nie byłem w stanie przebrnąć nawet przez pół książki, która notabene liczy zaledwie 221 stron w kieszonkowym wydaniu, a to dopiero pierwszy tom. Tak ckliwe, tak dziewczęce, tak młode, że aż mnie mdliło. 

8. Którą książkę lubisz najbardziej?

Jest wiele moich ulubionych książek a ich wymienianie zajęłoby co najmniej pół tego posta. :)

9. Gdzie najczęściej czytasz?

Są dwa miejsca - albo mój ulubiony fotel albo moje łóżko. Praktycznie można czas podzielić na pół, zależy po prostu od pory dnia. :) Lubię także czytać w dowolnie wybranym parku w lato. :)

10. Podaj tytuł i autora książki, którą chciałbyś przeczytać w najbliższym czasie?

Chciałbym wchłonąć "Metro 2033" Dmitrija Głuchowskiego chociaż na chwilę obecną nie bedzie to możliwe. :(

11. Jakie jest Twoje hobby?

Głównie szeroko pojęta IT centrująca się często na administrację systemami linuksowymi oraz opracowywanie serwisów sieciowych.



Teraz wypadałoby zadać moje 10 pytań. :)

1. Wolisz książki nowe czy używane?
2. Ile potrafisz przeczytać książek w miesiącu?
3. Jakie jest Twoje ulubione danie (dla ciała, nie ducha)?
4. Jakie są Twoje największe wady i zalety?
5. Wolisz ekranizacje książek czy kontynuacje filmowe/serialowe będące wyobraźnią scenarzystów?
6. Kiedy ostatni raz byłeś/aś w kinie i na jakim filmie?
7. Kto jest Twoim ulubionym autorem/autorką książek i dlaczego?
8. W ilu bibliotekach masz założone karty?
9. Czy zdarzyło Ci się oddać książki na aukcje charytatywne?
10. Jesteś bardziej egoistą/tką czy altruistą/tką?

Do odpowiedzi nominuję:

3. Kaś i Sylwek (a co, niech mają!)
5. Oli

Na chwilę obecną poprzestanę na tych pięciu blogach, zwłaszcza że mam jeszcze jedną zaległą nominację. :)

28 komentarzy:

  1. Zakochałam się w ostatnim punkcie <3 :D
    informatyyyyyka :D chociaż moją pierwszą miłością jest angielski to nie pogardziłabym opanowaniem bynajmniej minimalnej wiedzy komputerowej :D choćby taki html albo css. lubię często zmieniać wygląd bloga a to przydatne rzeczy.
    No i fantastyka rules! :D
    pewnie, że biorę udział :D już się biorę! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat się wali, dziewczyna jarająca się informatyką. :P Wbrew pozorom sam HTML czy CSS nie są trudne, wręcz przeciwnie. :) Polecam w razie czego http://www.kurshtml.edu.pl/ - genialny, prosty ale wyczerpujący - ładnie podzielony na konkretne działy, mnóstwo świetnych przykładów, na pewno coś z niego wyniesiesz. :) Idealne dla początkujących i średniozaawansowanych, sam zresztą często tam wracam jak zapomnę jakiegoś znacznika a nie mam pod ręką kEda żeby sobie sprawdzić. :P

      Usuń
    2. Nic się świat nie zawali! :D to ja może już nie będę pisać, że moje ulubione gry to
      Need For Speed Most Wanted
      GTA SA i GTA V
      Tomb Raider (wszystkie części)
      no i oczywiście World Of Warcraft :D
      a informatyka jest zarąbista! gdyby nie jej powiązanie z matematyką z która ledwo co ciągnęłam :D

      Usuń
    3. WoW widziałem już u Ciebie w opisie profilu. :P Wiesz, zależy jaka gałąź informatyki, programowanie to zdecydowanie ściśle połączone z matmą, jednak np. tworzenie witryn internetowych jeśli ogranicza się jedynie do wykorzystania elementów PHP z matematyką ma mało wspólnego. :P Administracja sieciami to jedynie przeliczenia binarne proste. Także można od biedy przeżyć bez zbyt zaawansowanej matmy. :P

      Usuń
    4. O Jezu nowy język! :D no powiedzmy, że zrozumiałam. Ogólnie chciałabym umieć posługiwać się kodami html i css do np tworzenia własnych stron od podstaw albo zmiany wyglądu blogu, do tego przyznam się ze wstydem, że jeszcze nie umiem formatować komputera i strasznie ciekawi mnie BIOS. Z tego co słyszałam BIOS to "zło konieczne" jak nie trzeba to lepiej tam nie wchodzić bo sfajczyć cały komputer można. A ja bym chciała się po nim poruszać jak po facebooku :D o ile to możliwe :D, jakieś tworzenie gier czy coś albo tworzenie własnych programów i ogólnie takie rzeczy, które spotykają każdego człowieka typu - dlaczego mi ekran mryga, jak się formatuje co to defragmentacja i po co ona, chciałabym być takim swoim mini hakerem, programistą, tworzycielem stron ":D no wszystkim po trochu raczej :D

      Usuń
    5. Ps. jak mnie wrzuciłeś do obserwowanych nie mogłam znaleźć Twojego blogu i chwała Ci za nominowanie mnie :D
      za samo informatyczne coś już wezmę Cię do grona swoich blogów :D haha :D

      Usuń
    6. W sumie w BIOSie za dużo ciekawego nie ma. :P Ot, podstawowe ustawienia I/O, kolejności uruchamiana urządzeń (HDD, CD, USB etc.) i tyle. :P Chociaż fakt, jeśli się za duże taktowanie szyny FSB procesora ustawi to można komputer uziemić, ale do odzyskania. :P No, chyba że się za wysokie napięcie na procesorze ustawi to inna bajka. Czy za wysoki mnożnik pamięci. Po prostu nie zmieniaj tego o czym nie wiesz do czego służy. :P Formatowanie obecnie się sprowadza do kilku kliknięć myszką także możesz spróbować bez obaw. :D A z programowaniem to nie taka prosta sprawa, najczęściej albo się jest programistą albo informatykiem jak to niektórzy złośliwie mówią. :D języki używane do programowania stron, portali i tak dalej nie są zbyt wymagające i podstaw HTML czy CSS można się spokojnie w tydzień nauczyć, ale języki wysokiego poziomu to ciągłe zasuwanie, często po 16 h dziennie. Rzadko kiedy programiści bawią się w coś innego. :P

      Usuń
  2. No nic, dziękujemy pięknie (mieliśmy nie dziękować...) i zabieramy się do roboty - postaramy się działać szybko. ;)

    ("Metro 2033" wymaga czasu... Ja czytam, czytam, mija pół godziny, a okazuje się, że mam za sobą dopiero kilka stron..)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo mnie chyba znienawidzicie, jedna nominacja, a tu nagle następna. ^^

      Cóż, ja mam podobnie z "Lodem" Dukaja, który męczę od dwóch lat i domęczyć nie mogę... :P

      Usuń
    2. U mnie "Lód" już od sierpnia 2012 stoi na półce, cały czas nie mam odwagi się za niego zabrać...

      Usuń
    3. Ja kupiłam Lód dla mojego narzeczonego. Obszerne tomiszcze :D

      Usuń
    4. No powiem Wam, że ciężka lektura, bardzo ciężka, pisana archaicznym językiem a miejscami wręcz w czterech językach. :P Mimo wszystko niesamowicie genialna i dopracowana.

      Usuń
    5. "Lód" zrobiłam w dokładnie osiem dni. Tak na marginesie świetna książka :)

      Usuń
    6. : O Mogę Ci wybudować ołtarzyk?

      Usuń
  3. Kto nie lubi ładnych okładek ;) Ciekawe odpowiedzi i pytania. :) Jeśli chodzi o wyzwanie, to zmieniłam link :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy lubią aż za bardzo. ^^ Ok, dzięki wielkie. :)

      Usuń
  4. O tak, seria z Jane Rizzoli i Maurą Isles jest świetna!

    Wyłącz sobie weryfikację obrazkową na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłączona, nawet nie wiedziałem, że ją mam. :P

      Usuń
  5. Dziękuję za nominację:D Bardzo mi miło ;) Z pewnością w wolnej chwili odpowiem na pytania :) Co do informatyki, to byłam w klasie informatycznej w liceum ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, czyli jednak nie taka powoli informatyka straszna jak ją malują. ^^

      Usuń
    2. Zasmucę Cię jednak - to było dawno:P

      Usuń
    3. To tym bardziej szok. :P

      Usuń
  6. Zapraszamy już do nas, odpowiedzi się właśnie pojawiły ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedziałam, że Twoim hobby jest szeroko pojęta strefa IT. Dużo się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie chyba temu też służy ta zabawa. ^^

      Usuń
  8. :) ciekawe odpowiedzi :) lubię takie zabawy, można się czegoś dowiedzieć o innym blogerze, przez co staje się on bardziej "swojski" :) dzięki za nominację, niedługo biorę się za odpowiadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Post z odpowiedziami pojawił się na moim blogu. Zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń