sobota, 25 kwietnia 2015

T(r)op 10 książek - ampH też się bawił

Źródło: FB wydarzenia
Jak zapewne spora część z Was wie - w końcu od tygodnia w blogosferze praktycznie tylko o tym się trąbi :P - dzisiaj jest finał zabawy zorganizowanej przez portal eKulturalni pod patronatem kilku wydawnictw. To właśnie dzisiaj o godzinie 12:00 w dziesięciu miastach całej Polski poszukiwacze książek mogli pobawić się w detektywów i odnaleźć poukrywane przez bloggerów tytuły. Mam szczęście mieszkać w jednym z miast biorących udział w zabawie - w Toruniu, gdzie książki chowała Wiosenna Czarownica. :) Wybrała dość ciekawe miejsca - dwa z nich odwiedziłem, a trzeciego nie znalazłem. Od razu obrałem sobie jedno, oddalone teoretycznie najbardziej od pozostałych dwóch. Biorąc pod uwagę, że ogólnie nie pochodzę z Torunia, to za swój osobisty sukces uważam odnalezienie jednej książki oraz znalezienie drugiego miejsca.

W przypadku tego drugiego pomogło zdjęcie - przez długi czas nie mogłem zlokalizować ani gdzie jest plac z podpowiedzi, ani ogólnie w której części parku się znajduje. Kiedy już mi się to udało i odkryłem ostateczne drzewo, okazało się że dziupla jest pusta. Jakieś 6 minut później zauważyłem na FB wydarzenia, że ktoś już znalazł zarówno książki z dziupli, jak i z akademików, które tylko pobieżnie obszedłem wkoło i dałem sobie z nimi spokój. :) 

Ostatecznie w końcu ja wyszedłem z tego wszystkiego z książką, niech inni też coś mają - po to jest to wydarzenie! Ucieszyła się też kobieta mego życia, bo popstrykała sobie mnóstwo foci w pobliskim "stawku" i nacieszyła się promieniami słońca. Zdobyłem "Babie Lato" autorstwa Danuty Pytlak. Sam opis nie brzmi jak coś, w czym się zaczytuję, ale opinie są bardzo zachęcające, także i tak się cieszę ze zdobyczy. :)

Oto gdzie ukryta była książka:



A oto jak prezentuje się sam ampH z książką - jeszcze telefon w dłoni z odpalonym fejsbukiem, koszula rozwalona we wszystkie strony i głupawy uśmieszek. No cóż... Czego to się nie zrobi dla książki.


A oto jak się wszystko razem prezentuje już w domu. W środku eKulturalni dorzucili zakładkę oraz gratulacje - dość dobry pomysł w razie jakby znalazł książkę ktoś, kto nie ma pojęcia o akcji. Widać, że zadbali o wszystko! :)


Zabawa przednia, nie obraziłbym się za częstsze organizowanie czegoś takiego! Co prawda błyskawicznie się skończyła, ale w końcu to pierwsza tego typu akcja. Z pewnością gdyby książki rozlokować po calutkim mieście, to dopiero by się działo... Jednak jak wiadomo do tego potrzeba nie tylko rozdających, ale także przede wszystkim szukających - żeby każdy mógł zajrzeć tu i ówdzie. Być może uda się rozpropagować mocniej kolejne edycje, o ile się pojawią, ale to już tak naprawdę zależy od nas wszystkich, nie tylko od samych organizatorów. :)

10 komentarzy:

  1. Gratulacje ! Mi zabawa bardzo się podobała! Było ekstra ! :D
    Szukałam z dwoma braćmi i trafił nam się pakiecik trzech książek ! Super !
    Bardzo chętnie brałabym udział w takich akcjach, nawet oddała kilka książek z własnej biblioteczki dla samej zabawy ! :D
    Pozdrawiam z Olsztyna !

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna akcja! Gratuluję znaleziska:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że udało Ci się wytropić książkę. Wielki szacunek!

    OdpowiedzUsuń
  4. o proszę! jaka akcja, to mi się podoba :) gratuluję wytrwałości i znalezienia ukrytej książki!

    uważam tylko, że "na przyszły raz" organizatorzy powinni przygotować też tytuły skłonne bardziej zaspokoić faceta, bo przecież nie tylko kobiety czytają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie pogardziłbym pokrywaną fantastyką czy sci-fi. :P

      Usuń
    2. Organizatorzy zapewniają, że książki były z różnych gatunków. Ale, która gdzie trafiła, to wiedział tylko los... no i chowacz :) Dziękujemy za udział w zabawie. Pozdrawiamy! eKulturalni.pl

      Usuń
  5. Jak fajnie, gratuluję znaleziska:D Może twoja Pani przeczyta, bądź mama? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję znaleziska :) A książka taka babska, ale fajna, więc może komuś daj w prezencie (mnie nie, ja swoją mam :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo spróbuję przeczytać, czort wie czy mnie nie zainteresuje w jakiś sposób. :P

      Usuń
  7. Aż żałuję, że takie akcje nie odbywają się w mniejszych miastach ;) Chociaż kto wie do czego są zdolni eKulturalni ;) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń