wtorek, 11 marca 2014

Pierwsza współpraca i pierwsza książka do recenzji: "Ametysta" - Victoria Armstrong

Wczoraj dotarło do mnie kilka książek, o czym wspominałem przy okazji chwalenia się wspaniale przygotowaną nagrodą. Jest to pozycja, o której już wspominałem w poście o tysiącu odsłon. Wówczas nie wiedziałem o niej za wiele oprócz tego, że należy do gatunku fantasy. Dzisiaj mogę się Wam pochwalić podając więcej szczegółów.

Po opublikowaniu recenzji "Arcanus Arctica" Dariusza Pawłowskiego na mojego maila trafiła wiadomość z propozycją recenzji książki. Z chęcią przystałem na tę propozycję, ponieważ fantastyka to mój ulubiony gatunek. Wczoraj poznałem więcej szczegółów na jej temat.

Ze słonecznej Kotaliny znikają wszystkie smoki, a noce stają się niepokojąco długie. Zachwianie równowagi między dniem a nocą grozi katastrofą. Nad demonami ciemności nie zapanuje nawet ich władca, Aryman...
Mieszkańcy Kotaliny muszą zmierzyć się z przeszłością, zawrzeć niespodziewane sojusze Wszystko po to, by uratować swój świat. Świat pełen dobrych wampirów, potężnych magów, kojących zielarek i zmysłowych inkubów...



Opis ten, znajdujący się na tylnej okładce książki, pobieżnie opisuje z czym czytelnik będzie miał do czynienia. Już dawno nauczyłem się, że nie wolno w przypadku książek fantastycznych oceniać ich po opisie - po prostu jego nie da się sensownie napisać, aby zachęcić. Teoretycznie wygląda to jak tradycyjna książka fantasy - w końcu są i smoki (a raczej ich brak), magia, demony, zło, ciemność. Fantasy jednak fantasy nierówne, zwłaszcza że dość interesujące są ostatnie dwa słowa... Do tej pory nie zetknąłem się z rozwijaniem wątków demonów do tego stopnia, żeby inkuby czy sukkuby umiejscawiać aż na końcu opisu. Co prawda wolałbym osobiście wersję żeńską demonów, ale jak się nie ma co się lubi... :P



Książka została wydana własnym sumptem i z tego co widzę jest to pierwszy tom większej sagi. Jak tylko skończę pierwszy tom "Germinalu" (chyba dobrze odmieniłem?) to od razu się biorę za "Ametystę"! Autorka o wdzięcznym pseudonimie Victoria Armstrong tak czy siak wiedziała chyba podświadomie do kogo się zgłosić - bez względu na to czy jakaś książka mi się spodoba czy nie, to i tak muszę mieć w swoim zbiorze wszystkie jej tomy. :)

7 komentarzy:

  1. Gratuluję i czekam w takim razie na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię fantastyki, jednak wątek demonów może być interesujący,
    czekam na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję pierwszej współpracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smoki są spoko, ja osobiście uwielbiam :) "Ametysta" fajny tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smoki - powiadasz. To lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Własnie smoków ma nie być, chociaż jestem pewien, że gdzieś tam jakoś się muszą pojawić. :) Biorąc pod uwagę, że jest to fantastyka i do tego niezbyt obszerna to powinienem pochłonąć ją w szybkim tempie. Mam nadzieję, że w tym tygodniu jeszcze zamieszczę recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń